понедельник, 4 сентября 2017 г.

Перший урок у 6 класі
Тема: Я – громадянин України – європейської країни
Мета:
-         виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого  народу, бажання приносити користь своїй країні;
-         розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси;
-         розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та європейського громадянства,
-         формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства,
-         розширювати знання учнів про Європейський Союз;
-         формувати активну громадянську позицію, почуття гордості за людей рідного краю;
-         заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави.

Обладнання: вислови, заготовки для плакатів, картки із завданнями, стікери, ноутбук, кольорові маркери.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель. Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я та терпіння, впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з дітьми відкривайте все нове і цікаве.

ІІ. Основна частина
Учитель: А зараз розпочинаємо наш перший урок. 
Учитель: Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
Широкі і чарівні простори, прекрасні села і міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України - Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця.
Кожен з нас по своєму відчуває Україну, в різних людей вона викликає різні емоції. Для одних це матусина ласка, для інших батькова порада, ще для когось це рідне слово, рідна хата. А давайте дізнаємось, що для кожного з вас означає – Україна.
Гра «Опиши Україну»
Діти, передаючи мікрофон по колу, скажіть гарні слова про Україну            (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)

Молодці! Всі гарно попрацювали, кожен висловив свою думку. І ми можемо побачити, що скільки людей, стільки і думок.

А зараз послухаємо легенду про Україну.
Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони і прийшли до Бога, а Він у цей час молився й вони не сміли йому заважати. По якісь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, гарні. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи, усе. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - дістанеться ворогові».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

Учень читає вірш
Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.
«У» — то урожай в країні,
«К» — то Київ, що стоїть.
«Р» — рівнини під степами,
«А» — то армія міцна,
«Ї» сховалась за лісами,
«Н» — то ненька дорога.
«А» — то аґрус, абрикоси,
І акація струнка,
Що розпустить свої коси,
Коли прийде вже весна.

А зараз ми з вами подивимося відео, з якого дізнаємося, чим же славиться в світі наша країна. Відео створив учень тепер уже 9 класу нашої школи Ковальов Олександр.
Відео «Цікаві факти про Україну»

Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійсно так? Україна зможе по праву вважатися такою, коли в кожного її громадянина будуть європейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення. Коли кожен зможе з гордістю сказати: «Я – громадянин України! Я – громадянин Європи!» Що особисто я можу зробити, щоб моя рідна країна стала ближчою до Європи? Саме своїми власними руками, а не через підписування численних декларацій. Саме своїм власним розумом, а не через сліпе слідування чужим гаслам. Саме своїм власним духом, а не через постійне повторювання заїжджених ідей. Я можу! Я можу мислити по-європейськи, робити по-європейськи, бачити по-європейськи та показувати це всьому світові, в якому місці я б не перебував.
Коли кожен українець повірить в те, що він дійсно європеєць та почне активно доводити це в першу чергу самому собі, тоді всі інші також повірять в це! Головне – не бути пасивним, а бути свідомим громадянином. Все залежить від нас, все залежить від мене!
Тема нашого сьогоднішнього уроку «Я – громадянин України – європейської країни». На перший погляд – нічого нового для нас. Адже наша Батьківщина розташована в основному на південному заході Східноєвропейської рівнини, у Центральній та Південно-Східній Європі, тобто за своїм географічним розташуванням  Україна – звичайно ж держава європейська.  Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.
Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.
Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).
Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами.
Назвіть їх (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).
Україна  - єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів.
Отже майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.

Давайте послухаємо інформацію про Європу та європейський союз.
Виступ учня:
Європа – це частина світу розташована на заході Євразійського материка. Вона має площу 10,5 млн. кв. км, 730 млн. населення. На такій маленькій території існують 48 держав, економіка й культура яких тісно переплелася між собою.
Європа – це один із головних центрів сучасної науки, техніки та технології. На долю європейців припадає більше половини світового національного доходу та більша половина промислового виробництва.
      Європейський Союз у сучасному вигляді  був створений у 1992 році. До нього входять 28 країн: Австрія, Бельгія, Великобританія, Греція, Данія, Ірландія, Іспанія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Португалія, Фінляндія, Франція, Швеція, Угорщина, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Кіпр, Мальта, Латвія, Литва, Естонія, Болгарія, Румунія, Хорватія.
Ідея створення цієї Європейського Союзу була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.


Літературна подорож “Європейські казки”.
Учитель:  Скажіть мені, коли ми знайомимося з новою людиною, що ми робимо перш за все? Ми хочемо дізнатися про неї якомога більше, чи не так?!
А якщо ми хочемо “познайомитися” з новою країною?   Що тоді? Що може допомогти нам дізнатися про неї якомога більше цікавого, нового? Що говорить про країну та її народ більше ніж підручник з географії або історії?
Авжеж казки цієї країни!
 Як багато ми знаємо про Європу та ті країни, що входять до неї? Давайте помандруємо сьогодні до деяких з них, щоб трохи ближче пізнати багатобарвне обличчя європейської культури. І мандрувати ми будемо саме казками та з їхніми героями.

Франція
Країна романтики та кохання, краси та почуттів. Столиця цієї країни – Париж. Скажіть, а якого відомого французького казкаря ви знаєте?
Так, це Шарль Перо. Він збирав різні народні казки, опрацьовував їх і видав збірник цікавих історій. Які його казки ви знаєте? А чи добре ви їх знаєте? Ось зараз і перевіримо.
Я буду читати опис героя, а ви маєте його вгадати.
·        Вона була дуже доброю та вродливою. Але мачуха не любила її. Дівчина була змушена робити всю тяжку роботу по господарству: чистити котли та каструлі, мити сходи, прибирати в кімнатах, готувати. Спала вона на горищі, біля попелу. (Попелюшка)
·        Вона з’явилася нізвідкіля. В руці жінка тримала чарівну паличку, за допомогою котрої перетворила  гарбуз на карету, мишку на коня, а старий одяг дівчинки на гарне святкове вбрання. (Фея)
·        Коли вона народилася, на свято прийшло багато фей. Всі вони побажали їй щастя, краси, успіху. Але одна, стара фея,  передрекла, що дівчина вколиться веретеном та помре. (Спляча красуня)
·        Дівчинка дуже любила свою бабусю, тому часто носила їй пиріжки. Вона завжди одягала свою улюблену червону накидку з капелюшком. (Червоний Капелюшок)
·        Цей чоловік мав багато дружин, але всі вони загадково зникали. Його ім’я походило від його бороди, якою він дуже пишався. А ще у нього була таємниця, пов’язана з маленькою кімнаткою та ключем від неї. (Синя Борода)
·        Він маленький на зріст, має чотири лапи, вуса та хвіст. На відміну від своїх родичів він вмів розмовляти як людина. Завдяки його розуму та хитрощам його володар став заможним паном. (Кіт у чоботях)

Наступна країна – Англія (Великобританія).
Вона відома своїми легендами про королів, лицарів, героїв та грабіжників. Подивимося, чи знаєте ви їхні імена.
·        Він жив у лісі зі своїми друзями, грабував багатих і віддавав все бідним. (Робін Гуд)
·        Цей чоловік об’єднав всю Англію. Він побудував місто, що стало вінцем честі та справедливості. За його круглим столом збиралися кращі з кращих. (Король Артур)
·        Він лицар честі. Все своє життя він захищав свого короля, свою віру та свою країну. Його кохання до королеви оспіване в легендах. (Ланселот)

Наш новий пункт призначення – це Німеччина.
Дуже довгий час вона складалася з маленьких князівств, кожне з котрих мало свою культуру та літературну спадщину. Але два брати Якоб та Вільгельм ..... (Грим) вирішили зібрати всі казки.  Чи впізнаєте ви їх головних героїв?
·        Ця компанія складалася з чотирьох друзів з музикальними вміннями. (Бременські музиканти)
·        Брат та сестра. Мачуха забажала позбутися їх, тому відвела до лісу. Там вони знайшли гарний будиночок, у котрого дах був зроблений з пряників, а вікна з льодяників. (Гензель та Грета)
·        Була в одного короля дочка, гарна але дуже вередлива. Вона відмовляла всім принцам. Розлютившись король віддав її за першого ліпшого перехожого. Ним виявився молодий та розумний король. Як його звали? (Король Дроздовик)
·        Вона змушена була піти з дому та жити в лісі з маленькими чоловічками. Адже  мачуха ненавиділа її за вроду. Через це і намагалася вбити дівчину то гребінцем, то яблуком. Але справжнє кохання завжди робить дива. (Білосніжка)

Нашою останньою зупинкою буде – Данія.
Тут народився і творив відомий письменник і казкар – ..... (Ганс Христіан Андерсен). Всім дітям відомі його казки, а вам?
·        Всі народилися гарними, і лише він був наче маленьке чудовисько. Всі його цуралися. (Гидке каченя)
·        Ким стало Гидке каченя? (Лебідь)
·        Вона була холодна наче крига. Мешкала на Півночі і ненавиділа дітей. (Сніжна королева)
·        Лише її самовідданість та палке серце допомогли врятувати кращого друга з полону           ( Герда та Кай)
·        Вона танцювала, а він стояв і милувався її красою. Він не був схожий на своїх “братів”. Адже в нього була лише одна нога. (Стійкий олов’яний солдатик)

Ось ми і познайомилися з Європою. Але всім людям наймиліша рідна сторона, тому ми знову повернемось в Україну.

Наша країна багата  хорошими  людьми, які прославляють Батьківщину на весь світ. Сьогодні ми з вами поговоримо про спортсменів.
Давайте згадаємо тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту  за допомогою стрілок
Брати  Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.
І наостанок перевіримо, чи багато ви знаєте про свою країну. Для цього розгадаємо кросворд

Кросворд
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г. Шевченка? (Кобзар).


Учитель:
У кожного з нас є рідний дім. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І тільки тоді  поважати і цінувати нас будуть інші, якщо ми це почнемо робити самі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий