четверг, 22 сентября 2016 г.

Урок-віночок з математики
в 5  класі

Тема уроку: Додавання, віднімання натуральних чисел
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Додавання, віднімання натуральних чисел», удосконалити вміння розв’язувати завдання на виконання дій з натуральними числами та їх порівняння; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; активізувати пізнавальну діяльність учнів; виховувати повагу до  національних традицій.

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.
Слово вчителя.   Ми закінчуємо вивчення теми «Додавання і віднімання натуральних чисел».  Ця тема в курсі математики займає одне з перших місць, тому що протягом всього свого життя ми постійно зустрічаємось  з такими числами і дуже часто нам доводиться їх додавати і віднімати. Сьогодні на уроці ми повинні повторити цю тему.
Але урок у нас з вами буде незвичайний.  Ми з вами на 45 хвилин поринемо у чудовий світ науки, яка зачаровує, дивує оточена містикою та магією – це світ математики. Сьогодні ми матимемо можливість бачити красу квітів і красу математики. Квіти – вічні супутники нашого життя. Квіти створюють піднесений настрій,  надихають на творчість. Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок. Вінок – символ життя, долі, життєвої сили, символ дівоцтва. Здавна повелося, що традиційний український вінок сплітається з квіток, кожній з яких надано певного символічного змісту. Усього існувало близько 70 видів українського вінка: вікові, дівочі, ритуальні, звичаєві, магічні, весільні та інші.  Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок А з чого ви дізнаєтесь відгадавши загадку:
На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах,      І ціни не підбереш (знання)
Ми сплетемо віночок із наших знань.
                Перед вами вінок з простих гілок і його краса залежить від вашої працьовитості.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. І ми сьогодні будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню. Отже, приступаємо до роботи.
ІІ. Розв’язування вправ
1 завдання. Розгадайте   кросворд.
1.     Результат дії додавання (сума)
2.     Один з розрядів натурального числа (десяток)
3.     Числа, які використовуються при лічбі, називаються… (натуральні) 
4.     Дія, обернена до дії додавання  (віднімання)


1




2










3










4









Вплітаємо  – м’яту. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – обереги духовної спадщини.

 2 завдання
Розмістити числа у порядку зростання (магніти)
342
Б
346
А
351
Р
426
В
452
І
531
Н
564
О
624
К

Вплітаємо  квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – життя  й безсмертя людської душі , вірність, оберіг домашньої оселі .        

3 завдання.  
А тепер порахуємо усно:
  1) 190 005 + 5= 190 010 (к)          2) 997 + 1 003 = 2 000 (а)
  3) 500 000 – 5 = 499 995 (л)         4) 10 000 – 100 = 9 900 (и)
  5) 10 000 + 1 000 = 11 000 (н)      5) 56 789 – 589 = 56 200 (а)

190 010
к
2 000
а
499 995
л
9 900
и
11 000
н
56 200
а
56 000
в
10 100
м
2 100
п

Вплітаємо калину. В центрі віночка  було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України.
 
4 завдання.
Працюємо самостійно: кожен ряд у класі – розв’язує в зошиті один приклад  на дві дії, потім результати розмістити у порядку спадання чисел:
1)    1 524 + (1 226 – 752) =  1 524 + 474 = 1998 (ерт)
2)    (7 854 – 349) + 2 432 = 7 505 + 2 432 = 9 937 (без)
3)    3 256 – (1 675 + 643) = 3 256 – 2 318 = 938 (ник)
4)    6 320 + (4 232 – 654) = 6 320 + 3 578 = 9 898 (см)
Вплітаємо безсмертник – символ здоров'я

5 завдання
Поставте замість зірочок необхідні цифри:
  3*45                  _  *57*9
+ *2*1                      4**53
  515*                        3313*
Так як зірочок багато у наших прикладах, так багато пелюсток у наступної нашої квітки – ромашки. Ромашка- символ дівочої чистоти, доброти, ніжності,  кохання.
6 завдання
А тепер розглянемо задачу № 73 на ст. 17 вашого підручника
 
1838 – 1769 = 69 років
69 років 2 місяці 1 день прожив Котляревський
                       
Вплітаємо у наш віночок мак – символ  боротьби українського народу за волю. 

7 завдання. 
Виконайте дії:
76 м 39 см – 41 м 24 см = 35 м 15 см
22 км 527 м – 17 км 783 м = 4 км 744 м

Скільки б кілометрів не пройшли ви по землі, про домашній затишок вам завжди будуть нагадувати  чорнобривці,  що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.

8 завдання. 

Знайди закономірність і впиши відсутнє число:
100
75
250
225
500

13
49
117
153
221

 475                   257
Вплітаємо гілочки хмелю.  Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.

ІІІ. Підсумок уроку.
  
Наш віночок знань – сплетений. І урок підійшов до завершення.
- Ми сьогодні ознайомилися з одним з національних символів українського
народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання, склали віночок, дізналися, що символізують квіти   у вінку. І я дуже сподіваюся, коли знову прийде літо і зацвітуть квіти, ви згадаєте, про що ми сьогодні говорили і сплетете собі віночок-оберег.

IV. Домашнє завдання
А зараз запишіть завдання додому – повторити параграфи 3 і 4, виконати задачу   № 158 

Комментариев нет:

Отправить комментарий