понедельник, 26 сентября 2016 г.

Урок-гра з математики у 5 класі
Тема: Множення натуральних чисел
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Множення натуральних чисел», закріпити вміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування цікавих задач і вправ, розвивати усний рахунок, обчислювальні навички, логічне мислення, виховувати активність, увагу, наполегливість.

Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1. Як називаються числа при множенні?
2. Що одержимо, помноживши будь-яке число на нуль?
3. Що одержимо, помноживши будь-яке число на одиницю?

ІІ. Розв’язування вправ (за мотивами казки «Снігова королева»)
Жили-були Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але одного зимового дня Снігова Королева забрала Кая, кинула в очі і серце йому льодяні сніжинки, заморозивши його так, щоб він забув про Герду.
Довго Герда сумувала за Каєм і вирішила його розшукати. І ми з вами допоможемо Герді в пошуках Кая.

1. Спочатку Герда побігла до річечки запитати, чи не знає вона де Кай.Річка відповіла: «Коли відповіси, скільки кілометрів пропливе катер за 4 години за течією річки, якщо власна швидкість катера 27км/год, а швидкість течії 2 км/год , то я покажу тобі дорогу».
(Учні виконують завдання)

2. Герда сіла в човен і припливла до володінь старої чаклунки. Бабусі дуже сподобалася дівчинка. І щоб Герда забула про Кая, бабуся, розчісуючи волосся дівчинки, зачаклувала її. А щоб зникли чари, Герді необхідно пригадати назву квітки, яку вона вирощувала з Каєм. Виконавши дію множення та розмістивши результати в порядку спадання, одержимо назву квітки, яку вирощували Кай і Герда (троянда).

3. Герда згадала про Кая і втекла від бабусі. Бігла вона довго, а стомившись, сіла перепочити. Прямо перед нею стрибав старий Ворон. Герда запитала, чи не знає він де Кай. Ворон сказав: «Кар, кар, напевно, знаю, де твій принц, але скажу, якщо ти добре знаєш таблицю множення на 8.  (Гра «Так – ні». Якщо назване вчителем число ділиться на 8, то діти відповідають «так», якщо не ділиться, то відповідають «ні»).
Числа: 15,   24,   18,   64,   44,   49,   56,   40,   72,   12,   63,   16,   70.

4. Ворон привів Герду в замок, але в цей час там проходив бал. Тому ми зараз теж трішки потанцюємо
Фізкультхвилинка
Ворон познайомив Герду з принцем і принцесою, але це був не її Кай. Дівчинка розповіла їм свою історію і попросила в них карету, щоб вирушити далі на пошуки Кая. Принц і принцеса погодилися, але за умови, що Герда розповість їм, як краще множити деякі натуральні числа.
2 · 39 · 5 = 390
25 · 8 · 4 = 800
6 · 12 · 5 = 360
4 · 21 · 5 = 420

5. Довго їхала Герда в кареті, але в лісі її схопили розбійники. Маленька розбійниця, яка була дуже жорстокою, забрала у Герди все, що у неї було. Але розповідь Герди, її доброта і турбота про товариша, розчулили маленьку розбійницю. Вона вирішила відпустити її, ще й дати північного оленя, щоб він її відвіз, але при умові, що Герда визначить площу лісу, в якому живуть розбійники. Ліс має прямокутну форму, його довжина 127 м, а ширина 54 м.
(Учні розв’язують задачу 127 · 54 = 6858 квадратних метрів)

6. Північний олень відвіз Герду до бабусі Лапланки, яка сказала: «Моя подруга фінка знає, де Кай, але я покажу тобі дорогу, якщо ти скажеш, скільки риби у фінки, якщо у мене 24 кг, а у неї в 6 разів більше. (24 · 6 = 144 кг)

7. Фінка вказала дорогу до замку Снігової Королеви. Коли Герда побачила Кая, вона кинулася до нього, але Кай сидів нерухомо. В його очах і в серці були льодяні сніжинки. Їх необхідно розтопити.
     х  1 □                    х □ 5 2
        □ 3                          3 □
   +   □ 8                    + □ 0 8         
     □ 2   5                  4□ □      66
     3 6 □                   □ 1 6 □
Сніжинки розтанули, Кай впізнав Герду. Вони сміялися і плакали від радості. Бо вірність і дружба перемагають всі труднощі і незгоди.

А щоб Кай і Герда щасливо повернулися додому, вам потрібно виконати домашнє завдання.

ІІІ. Домашнє завдання

§ 5 № 208 (1приклад)

Комментариев нет:

Отправить комментарий