Конспект
уроку з інформатики в 9 кл
Тема: Комп’ютерні мережі
Мета: сформувати поняття комп’ютерної графіки,
ознайомити учнів з видами зображень, їх властивостями, форматами графічних
файлів, пояснити призначення та класифікацію засобів опрацювання графічних
даних та перегляду зображень; розвивати пам'ять, увагу, вміння створювати
проекти, працювати в групах, парах; виховувати інтерес до
вивчення нових інформаційних технологій, до українських національних традицій, формувати навички зібраності, уважності, акуратності при
роботі з комп’ютером.
Хід уроку
Творчою вважається будь-яка дія, яка ефективна та
викликає здивування.
(Дж. Брунер, американський
психолог та
педагог)
І. Оголошення теми, мети уроку
Одним з перших умінь, яке
набуває людина у своєму житті, інколи ще навіть не навчившись говорити, є
вміння малювати. Ми малюємо на папері, на асфальті, на полотні, на дошці. Але
останнім часом охочих малювати все більше приваблює комп'ютер. Світ
комп'ютерної графіки неосяжний. Це і кілька мільйонів кольорів у палітрі, це і
можливість оживити картинку, це і різні ефекти, застосувати які, на звичайному
папері, досить складно або неможливо взагалі. Де, як не у комп'ютері, можна
доповнити вподобану картину великого художника своїми персонажами, та ще й
змусити їх рухатися? І все це можна зробити, не маючи спеціальної освіти!..
Отже, тема нашого уроку сьогодні: Комп’ютерна графіка.
Мета нашого уроку: познайомитися з різними видами комп’ютерної графіки,
розглянути області застосування комп'ютерної графіки, принципи формування
графічних зображень, переваги і недоліки зображень, створених у різних
графічних редакторах.
Епіграфом нашого уроку будуть слова американського
психолога та педагога Джерома Брунера: «Творчою вважається будь-яка дія, яка ефективна та
викликає здивування». Тому
сьогодні ми будемо говорити про творчість, займатися творчістю і, я сподіваюся,
ви зможете нас приємно здивувати.
II. Мотивація навчальної діяльності
Під терміном «графіка» розуміють
зображення будь-яких реальних чи уявних об’єктів, що сприймається зором. Малює
художник пейзаж, виконує конструктор креслення, малює дитина на асфальті – усе
це процеси створення графіки. Особливе місце в роботі із зображеннями займає
комп’ютерна графіка.
Комп’ютерна графіка — це розділ
інформатики, пов´язаний з використанням
комп´ютерів для створення зображень і обробки візуальної інформації, отриманої
із реального світу.
На сьогодні важко уявити собі світ без комп’ютерної
графіки. Адже в будь-якій галузі життя суспільства комп’ютерна графіка
знаходить своє застосування. Мультиплікатори використовують графіку при
створенні нових мультфільмів, архітектори – при проектуванні споруд. Графіка
застосовується в медицині, в друкованих виданнях: книгах, журналах чи газетах.
Щоб привернути увагу читачів створюються яскраві обкладинки книг і журналів, а
також ілюстрації, які допомагають читачу повніше уявити собі зміст прочитаної
інформації.
Також графіка використовується для оформлення документів.
Це різноманітні логотипи фірм, підприємств і організацій.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Введення означення
Комп’ютерна графіка охоплює всі види та
форми подання зображень як на екрані монітора, так і на зовнішньому носієві
(папір, плівка, плотер тощо).
Види комп’ютерної графіки: растрова,
векторна, фрактальна та 3-D графіка.
Графічний
редактор – це прикладна програма, яка дає користувачеві змогу створювати й
редагувати на екрані комп´ютера
зображення та зберігати їх для подальшого використання.
2. Постановка проблемного питання
Ви, я думаю, не один раз
користувалися малюнками для створення презентацій, написання рефератів чи
повідомлень. І я впевнена, ви помічали, що деякі малюнки при їх збільшенні
стають розпливчастими, нечіткими. Сьогодні ми з вами розглянемо, чому так буває
і чи можна позбутися цього явища.
3. Представлення проектів
У нас у класі були створені
групи, які дослідили різні види комп’ютерної графіки. Свої дослідження вони представили у вигляді презентацій і
зараз виступлять перед нами зі своїми проектами. А ви уважно слухайте, тому що
в кінці уроку вам потрібно буде вказати переваги і недоліки різних видів
графіки.
Виступи учнів на тему:
Растрова графіка, Векторна графіка, Фрактальна графіка, 3-D графіка.
IV. Закріплення нового матеріалу
1. Бесіда про проблемне питання
- Повернемося до питання,
яке ми розглядали на початку уроку. Чому
деякі малюнки втрачають чіткість при збільшенні?
Відповіді учнів (Тому що
вони створені за допомогою растрової графіки)
- Так може нам взагалі
відмовитися від растрової графіки, користуватися лише векторною графікою?
Відповіді учнів (Не можна
відмовитися, тому що тут і лінії природніші, і палітра кольорів багатша)
- А що ж робити, якщо нам
потрібне саме це зображення, а воно створене в растровому режимі і не має
чіткості при збільшенні?
Є спеціальні програми,
які перетворюють формат зображення. Одна з таких програм – Фабрика форматів. З
її допомогою можна перетворити формат зображення із растрового в векторне.
Звичайно, дуже точного зображення при збільшенні ви все дно не досягнете, але
якість буде кращою, ніж у растрового зображення.
2. Виконання вправи «Визнач вид зображення»
На екрані з’являються
зображення, учні повинні назвати їх вид
3. Заповнення порівняльних таблиць (робота в парах)
Учні заповнюють таблиці,
які порівнюють растрове та векторне зображення.
Растрові зображення
|
Векторні зображення
|
|
З чого складається зображення
|
Пікселі
|
Геометричні фігури
|
Якість при збільшенні
|
Погіршується
|
Не змінюється
|
Обсяг файла
|
Великий
|
Невеликий
|
Реалістичність зображення
|
Висока
|
Схематичність зображення
|
Природність кольорів
|
Так
|
Неприродність кольорів
|
Можливість модифікації
|
Складно
|
Легко
|
V. Актуалізація опорних знань
За допомогою таблиці, яка
висить на дошці, згадати інтерфейс графічного редактора Paint, принцип роботи його інструментів
VІ. Повторення правил безпеки при роботі з комп’ютером
За допомогою малюнків на екрані учні згадують правила
безпеки.
VІІ. Практична робота з комп’ютером
1.
Оголошення завдання
Коли
приходить весна, пробуджується і воскресає природа, відроджується життя і
надходять Великодні свята, сідають українці у своїх оселях і беруться за
давнє-предавнє ремесло - розписування писанок.
Сам
звичай писанок має витоки з символічного значення яйця, яке майже у всіх
народів світу вважалося джерелом життя, символом початку життя, символом сонця.
Безліч легенд і міфів народів світу пов'язані з культом яйця.
Писанки,
оздоблені символами-оберегами, дарувалися у Великодні свята рідним, хрещеним,
дівчатами коханим хлопцям.
Сьогодні
ми долучаємося до давньої української традиції та спробуємо розмалювати свою
писанку. Зробимо це, використовуючи графічний
редактор Paint.
2. Виконання практичної роботи
Робота учнів за комп’ютером – розмальовування
писанок.
VІІІ. Підсумок уроку, рефлексія
Вправа «Недописана теза».
Учні продовжують речення, написані на екрані:
•
Сьогодні на уроці я зрозумів…
•
Я дізнався…
•
Було складно…
•
Я зумів …
•
Я навчився…
•
Тепер я знаю…
•
Сьогодні мені вдалося…
Домашнє завдання: опрацювати §12
Комментариев нет:
Отправить комментарий