пятница, 11 марта 2016 г.

Прекрасний і винятковий Солов’яненко
                     Інтегрований урок математики і музики з використанням комп’ютерних технологій

Тема: Творчий шлях А.Б.Солов’яненка. Узагальнюючий урок на дії зі звичайними дробами.
Мета: засобами математики та музики ознайомити учнів з життям і творчістю А.Б.Солов’яненка.
Обладнання: На дошці портрет А.Солов’яненка і вислови: «Математика – пісня розуму» О.Казанцев, «Знайомство з істинним талантом завжди дає відчуття радості» М.Аксакова, мультимедійна система, презентація з теми.

                                           Хід уроку
Музичне привітання з вчителем музики під супровід баяну.
Учитель математики: Діти! Сьогодні у нас незвичний урок, його будуть вести одночасно двоє вчителів – музики і математики. У класі багато гостей.  Тож почнемо з розминки, яка допоможе нам заспокоїтися і почати роботу. Пропоную вам розв’язати математичний кросворд.                           



1
        





   

2










 3






 4










 5








1.     Геометрична фігура, яка має початок і не має кінця (промінь)
2.     Частина  прямої, обмежена двома точками (відрізок)
3.     Результат дії додавання (сума)
4.     Результат дії віднімання (різниця)
5.     Не крива (пряма)
Учитель музики: До розв’язаного кросворда пропоную загадку:                               Лечу від краю і до краю,
Чарую дивними словами.
Я вас на крилах підіймаю
Або сумую разом з вами. Хто я? (Пісня)
       Кросворд допоможе вам відгадати загадку. Подивіться на нього уважно. (У виділених клітинках утворилося слово «пісня»)
Учитель математики: Ми будемо говорити сьогодні про математику і пісню, і ви переконаєтеся, що вони не можуть не захоплювати своєю витонченістю і красою. Недарма відомий математик Казанцев сказав: «Математика – пісня розуму». Тож будемо співати серцем, душею і розумом.
Учитель музики: 2010 рік для шанувальників таланту Анатолія Солов’яненка, великого тенора сучасності, «золотого голосу» України, проходить під знаком його 78-ліття. 25 вересня – в день народження Анатолія Борисовича – його ім’я з теплотою у серці і невимовною вдячністю будуть згадувати не тільки в Україні, а й у багатьох країнах світу.
               Сьогоднішній урок ми присвячуємо прекрасному і винятковому Солов’яненку – великому співаку і чудовій людині. Саме про нього слова відомої артистки М.Аксакової:  «Знайомство з істинним талантом завжди дає відчуття радості»
                  Ми маємо змогу почути його спів – пісню «Місяць на небі», яку А.Солов’яненко неповторно виконував на сценах багатьох столиць світу
Лунає пісня у запису.
Учитель математики: Яка чудова пісня! Яка майстерність виконання! Я бачу, діти, що ви як зачаровані. Справді, таке диво може зачарувати будь-кого. Мало хто знає, що А.Б.Солов’яненко мав математичну освіту: він закінчив Донецький політехнічний інститут і викладав у ньому нарисну геометрію.
             І коли у квітні 1962 року на звітному концерті Донецької області у Києві виступив молодий гірничий інженер А.Солов’яненко, зал був приголомшений, журі вражене. А дирекція столичного театру опери і балету  запросила його на роботу у свій колектив.
              Давайте обчислимо, скільки часу пройшло з того дня. Для цього вам треба знайти значення виразу:
         (Відповідь: 48)
Учитель музики Понад      років минуло з того часу, а було ніби вчора. Шанувальники таланту А.Солов’яненка ніколи не забудуть ще один його виступ – сольний концерт у столичному палаці культури «Україна» у 1978 році. Молодий, красивий, він так розтривожив і зачарував тоді публіку своїм співом, що оплескам, здавалося, не буде кінця. І мало хто знав тоді, що був то не просто черговий концерт маестро – Анатолій Борисович складав свій випускний іспит на закінчення Київської консерваторії. Хоч мав уже звання народного артиста, був визнаним і популярним у своїй країні і за кордоном. Ось такий виняток із правил. І не єдиний у біографії «українського соловейка».
Учитель математики: А було йому тоді… Скільки років, ви дізнаєтеся, розв’язавши рівняння:  
      (Відповідь: 46)
               Талант не буває випадковим. За блискучими винятками не було жодної випадковості. За ними – природна обдарованість і титанічна праця. Тисячу уроків з вокалу у прекрасного педагога Олександра Миколайовича Коробейченка взяв Анатолій Борисович, будучи студентом й інженером гірничої справи. І все життя доземно вклонявся своєму вчителеві, який вивів сина потомственного шахтаря на світову оперну сцену, вигранив його унікальний природний дар.
                  Округліть задані числа до розряду сотень, і ви дізнаєтеся про цікаві факти із життя А.Б.Солов’яненка:
1035 » 1000 – співав у стількох оперних спектаклях
628 » 600 – стільки виконав оперних партій
796 » 800 – стільки дав власних концертів
Учитель музики: І ще один виняток із правила. Першим з наших тенорів А.Б.Солов’яненко співав (і потім ще не раз) на уславленій сцені «Метрополітен – Опера» в Нью-Йорку. На цій сцені неодноразово звучала у його виконанні народна пісня на слова Т.Шевченка «Думи мої». Цю пісню ми вивчали на уроках музики. Заспіваймо її.  
(Діти хором співають пісню)
               Народна мудрість говорить: «Пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину», «Хто співає, той журбу проганяє». У родині Солов’яненків співали всі. Пісня прийшла до Анатолія з молоком матері і не покидала його все життя.
               Жоден оперний співак не міг вважати свій спів досконалим, якщо він не пройшов італійську школу вокалу. Анатолій Борисович стажувався  у міланському театрі «Ла Скала». Він добре знав італійську мову, мав неабияку музичну ерудицію, хоча на той час не мав музичної освіти.
Учитель математики: Подолати відстань від Донецька до Мілану Солов’яненку було б набагато простіше засобами математики. Розв’яжемо задачу:
             З Донецька до Києва Анатолій Солов’яненко вирушив поїздом, який був у дорозі 13 год і йшов зі швидкістю58 км/год. З Києва до Мілану він летів літаком 3 год зі швидкістю 575 км/год. Яка відстань між оперними театрами Донецька і Мілану? (Відповідь: 2479 км)
Учитель музики: А пісні Анатолія Солов’яненка розліталися по світу з космічною швидкістю. Вони вражали своєю ліричністю і такою земною простотою.
                А зараз ми проведемо хвилинку – кмітлинку, розгадаємо ребуси, в яких зашифровані назви музичних інструментів.
Діти розгадують ребуси
Учитель математики: Жодної хвилини, витраченої даремно, без користі – ось життєвий девіз народного артиста  Анатолія Солов’яненка. І наша спільна праця на уроці не пройшла без користі для вас. Що нового і цікавого ви дізналися?
(Діти обмінюються своїми враженнями)

Учитель музики: Дякуємо вам за співпрацю, діти! Хай ніколи не покидають вас віра, надія, любов! І творчість, на яку вони надихають!

Комментариев нет:

Отправить комментарий