Конспект бінарного уроку з інформатики та української мови
Тема: Ділові папери.
Резюме
Мета:
закріпити й систематизувати знання учнів про ділове спілкування та особливості
офіційно-ділового стилю, поглибити знання про ділові папери, ознайомити з
призначенням та атрибутами оформлення резюме, навчити користуватися шаблонами
текстового редактора для створення резюме за допомогою комп’ютера; розвивати
навички складання ділових паперів за зразком, практичні навички роботи з
комп’ютером; формувати креативну компетентність учнів; виховувати акуратність,
старанність в оформленні ділових паперів, формувати якості ділової людини.
Тип уроку: урок
застосування знань, умінь і навичок
Методи навчання:
бесіда, вправи, робота в групах, практична робота за комп’ютером.
Форми роботи:
індивідуальна, фронтальна, групова.
Засоби навчання:
мультимедійна презентація «Ділові папери. Резюме», роздатковий матеріал із
теми, картки з назвами ділових документів, картки для практичної роботи з
комп’ютером.
Епіграф: Ми
навчаємося не для школи, а для життя.
Сенека Молодший.
Перебіг уроку
І. Вступне слово
вчителя
Дорогі діти! Сьогодні у нас урок незвичайний. Його будуть проводити два
вчителя – з української мови та інформатики. Минає час, ви дорослішаєте.
Незабаром настане такий момент, коли ви
закінчите школу, і перед вами відкриється безліч доріг у майбутнє. Надіюсь, що
ви вступите до вищих навчальних закладів, опануєте обрану професію та будете
працювати за фахом.
Але буває таке у житті, що людина швидко не може знайти собі гарне місце
роботи, престижну зарплатню, тому кидається на пошуки вакантного місця. Для
цього складається резюме. Тому тема нашого сьогоднішнього уроку: Ділові папери.
Резюме.
Суть цього уроку – поглибити знання про ділові папери (в особливості про
резюме), ознайомити з призначенням та атрибутами оформлення резюме та навчити
складати резюме за допомогою комп’ютера.
Епіграфом нашого уроку є слова
Сенеки Молодшого «Ми навчаємося не для школи, а для життя»
ІІ. Актуалізація
опорних знань учнів
Бесіда
·
Що вивчає стилістика?
·
Які ви знаєте стилі мовлення?
·
Схарактеризуйте офіційно-діловий стиль
Діти відповідають на запитання
А тепер звірте свої відповіді з інформацією на екрані. З’ясуйте, які з параметрів
стилю було названо, а які – ні.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
учнів, повідомлення теми й мети уроку
Учитель
української мови: Життя кожної людини має кілька вимірів – сімейний, особистий,
професійний… Важливим для нас є також вимір ділових стосунків, який регулює
взаємини особи з офіційними інстанціями.
Назвіть ситуації, які трапляються в
діловій сфері людських взаємин.
Відповідь учнів
Одним із важливих атрибутів сфери
ділових стосунків є ділові папери, які фіксують у письмовій формі перебіг
ділової взаємодії. Саме в ділових паперах найповнішою мірою виявляються всі
особливості офіційно-ділового стилю мовлення, найкраще втілюючи його сутність.
Ділові папери доводиться складати кожній людині, у близькім часі кожному
з-поміж нас треба буде складати одразу кілька ділових паперів – як
випускникові, абітурієнтові, пошукачеві посади. Тож доречно буде
попрактикуватися в їх складанні.
З уроків літератури ви знаєте, яка велика вага епіграфа – короткого
вислову, афоризму, вміщеного перед текстом твору чи його частини; як правило, в
епіграфі закладено основну ідею твору.
Згадайте слова, узяті за епіграф нашого уроку. Протягом заняття спробуйте
осягнути суть закладеної в них думки.
Завдання: Розставте слова, надруковані на картках, які ви одержали, в
алфавітному порядку. (слайд 6) Звірте
виконання вправи з екраном.
На картках слова: адреса, характеристика, розписка, автобіографія, довідка,
оголошення, план, звіт, доручення, заява, протокол, резюме.
Взаємоперевірка виконаного завдання. Правильна послідовність слів записана
на екрані. (слайд 7)
IV. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні ми з вами знайомимося з резюме.
Довідкова інформація із словника
іншомовних слів: Резюме – це 1) короткий виклад суті доповіді, статті; 2)
Короткий висновок із сказаного, написного або прочитаного. Бачите, що обидва ці
пояснення нам підходять.
Резюме – це документ, адресований
працедавцеві, у якому стисло подаються особисті, освітні та професійні
відомості про особу, що бажає зайняти певну вакансію.
Реквізити резюме:
•
Назва
документа
•
Текст, що
містить:
- мету
написання документа;
-
особисту інформацію (ПІБ, стать, дата народження, сімейний стан,
національність, громадянство);
-
контактну інформацію (поштова, електронна адреса, факс, телефон);
-
відомості про освіту (навчальні заклади, курси перепідготовки);
-
науковий ступінь, учене звання (якщо є);
- трудову
діяльність, досвід роботи;
-
додаткову інформацію (особисті якості, знання, навички, суміжні спеціальності і
т.д.);
•
Дата
•
Підпис
Учитель інформатики: Бувають паперові й електронні варіанти резюме. Ці
останні розміщуються на спеціалізованих сайтах мережі і відкриті для вільного
доступу керівникам кадрових відділів підприємств, які набирають персонал
Докладність і точність резюме сприяють швидкому й повному ознайомленню
працедавця з професійним рівнем та особистими рисами потенційного працівника.
Якщо резюме претендента зацікавило працедавця, його невдовзі запрошують на
співбесіду.
V. Застосування знань, умінь і навичок
Учитель української мови: В офіційно діловому стилі найменше виявляється
креативність (це зумовлено особливостями стилю). Що таке креативність? Це
творчий стиль, якому притаманні ініціатива, пошук і створення нового. Але ми
люди творчі, тож давайте пофантазуємо. Перед вами фото жінки. Наше з
вами завдання – написати її резюме.
Робота у групах.
Завдання
І група – Особиста, контактна інформація про людину
ІІ група – Відомості про освіту, наукову ступінь
ІІІ група – відомості про трудову діяльність та додаткова інформація.
По одній людині від групи читають інформацію, одержується резюме людини,
фото якої є на екрані.
Учитель інформатики: Ну ось ви вже і створили перше резюме. Але,
погодьтеся, в наш час, коли вже все робиться з допомогою комп’ютера, писати
резюме від руки незручно. Тому ми з вами сьогодні будемо вчитися складати
резюме та інші ділові папери за допомогою комп’ютера. Для цього ми будемо
використовувати шаблони.
Шаблон - це документ,що містить всі
елементи, які є “спільними” для різних документів даного типу. Використовується
як зразок для створення нових документів певного типу.
Щоб використати шаблон, ми скористаємося послугами Майстра. Ми вже раніше
працювали з Майстром. Давайте згадаємо як він
працює?
Відповіді учнів (Майстер
допомагає виконати завдання. Він крок за кроком підказує, які дії треба
виконати. Ці кроки перемикаються за допомогою кнопки Далі. Коли завдання буде
виконане, треба натиснути кнопку Готово.)
Давайте розглянемо алгоритм
створення шаблона за допомогою Майстра.
1. Відкрити текстовий процесор
2. Файл – Створити
3. В області завдань у групі Шаблони вибрати На
моєму комп’ютері
4. У вікні Майстра вибрати Інші документи
– Майстер резюме
5. Виконати всі завдання Майстра, гортаючи сторінки
кнопкою Далі
Тобто в процесі роботи з Майстром ви вибираєте питання, на які будете
давати відповіді під час написання резюме. Ви можете взяти не всі запитання із
запропонованих вам, можете додати щось своє. Потім ці запитання ви побачите в
своєму резюме на екрані і вам залишиться лише заповнити готову форму.
VІ. Практична робота з комп’ютером
Ділова гра
А тепер уявіть собі, що після
нашого уроку пройшло 15 років. Ви закінчили школу, здобули професію в якомусь
навчальному закладі, встигли деякий час попрацювати. Тепер ви хочете змінити
місце роботи. Для цього вам потрібно зараз за допомогою комп’ютера написати власне резюме. Можете проявити
творчість, трішки пофантазувати, адже за цей час багато чого може змінитися у
вашому житті, так що давайте побажаємо собі великих успіхів і звершень.
Декілька резюме зачитуються, інші
зберігаються на комп’ютері, щоб вчителі української мови та інформатики змогли
оцінити роботи учнів.
VІІ. Узагальнення і систематизація результатів роботи
Проводиться у
вигляді бесіди
·
Що нового ви дізналися на уроці?
·
Чим збагатили скарбничку свого життєвого
досвіду?
·
Повернімося до епіграфа. Як ви тепер
розумієте ці слова?
VІІІ. Підбиття підсумків уроку,
повідомлення домашнього завдання.
Після закінчення 11 класу ви
збираєтеся вступати до вищих навчальних закладів, а тоді будете шукати
роботу. Аби уникнути труднощів із
оформленням документів, кожен удома має написати власне резюме. Спробуйте в
ньому наділити себе такими якостями, які ви б хотіли виховати в собі.
Кажуть, що слово матеріальне, тож сподіваюся, все що ви напишете, неодмінно
здійсниться. Головне, щоб кожен із вас зробив правильний життєвий вибір.
Домашнє завдання з української мови –
написати в зошиті резюме, з інформатики - § 18 з підручника
Комментариев нет:
Отправить комментарий