понедельник, 4 сентября 2017 г.

Перший урок у 6 класі
Тема: Я – громадянин України – європейської країни
Мета:
-         виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого  народу, бажання приносити користь своїй країні;
-         розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси;
-         розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та європейського громадянства,
-         формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства,
-         розширювати знання учнів про Європейський Союз;
-         формувати активну громадянську позицію, почуття гордості за людей рідного краю;
-         заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави.

Обладнання: вислови, заготовки для плакатів, картки із завданнями, стікери, ноутбук, кольорові маркери.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель. Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я та терпіння, впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з дітьми відкривайте все нове і цікаве.

ІІ. Основна частина
Учитель: А зараз розпочинаємо наш перший урок. 
Учитель: Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
Широкі і чарівні простори, прекрасні села і міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України - Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця.
Кожен з нас по своєму відчуває Україну, в різних людей вона викликає різні емоції. Для одних це матусина ласка, для інших батькова порада, ще для когось це рідне слово, рідна хата. А давайте дізнаємось, що для кожного з вас означає – Україна.

пятница, 5 мая 2017 г.

Урок мужності  «З Україною в серці»

Мета: виховувати глибокі патріотичні почуття, причетність і відповідальність за все, що  відбувається в країні, вдячність тим, хто віддав за неї життя; формувати активну громадянську позицію школярів щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів, повагу, віру в краще майбутнє України.

Перебіг заходу

Ведучий 1 Ніщо так не об’єднує людей, як біда. Сьогодні вона на всіх одна… Війна.  Наш народ  об‘єднався  проти російського агресора.  На полі битви – захисники, воїни.
Ведучий 2  Це  бійці, що зі зброєю в руках захищають крихкий східний кордон України. Це лікарі, які в мирний час рятують  поранених в АТО. Це волонтери, на плечах яких тримається наша армія.
Ведучий 1 В прагненні підтримати наших відважних воїнів єднаються і дорослі і діти. Тому сьогодні у цьому затишному класі ми раді  теплій  зустрічі із своїми героями – земляками.
Ведучий 2 Сьогодні у нас в гостях Ілляшенко Павло Володимирович та Король Андрій  Юрійович, учасники воєнних дій на сході України.   

вторник, 28 марта 2017 г.

Конспект уроку  математики у 5 класі
Тема: Узагальнення знань з теми «Геометричні фігури»
Мета: закріпити вміння учнів знаходити площу і об’єм геометричних фігур; показати застосування  науки математики в повсякденному житті; виховувати інтерес до математики як науки; розвивати обчислювальні навички та просторове мислення учнів.

Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Усно перевірити задачі з домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань
Троє учнів працюють з різнорівневими картками, один учень на дошці пише формули для обчислення периметрів, площ та об’ємів геометричних фігур.
З рештою учнів у цей час фронтально усно за малюнком прямокутного паралелепіпеда на дошці:
1)    Назвати рівні ребра прямокутного паралелепіпеда;
2)    Назвати нижню грань прямокутного паралелепіпеда;
3)    Назвати грані, яким належить вершина А;
4)    Назвати грані, для яких ребро АВ є спільним.
5)    Тарасик розповів, що бачив прямокутний паралелепіпед, грані якого мали площу 2 м 2, 3 м 2, 4 м 2, 6 м 2. Чи може так бути?

ІІІ. Гра «Лото»

IV. Розв’язування вправ
1. Ящик, що має форму прямокутного паралелепіпеда, вирішили пофарбувати. На фарбування 1 дм 2 поверхні потрібно 10 г фарби. Чи вистачить 2 кг 500 г фарби, щоб пофарбувати ящик розмірами 90х60х50 см?
Розв’язання:
   1)    9 · 6 = 54 (дм 2) – площа однієї грані
   2)    9 · 5 = 45 (дм 2) – площа другої грані
   3)    6 · 5 = 30 (дм 2) – площа третьої грані
   4)    (54 + 45 + 30) · 2 = 258 (дм 2) – площа всіх граней
   5)    258 · 10 = 2580 (г) – потрібно фарби
Відповідь: не вистачить

2. Бак розмірами 1м60см х 2м х 1м80см треба заповнити водою. Скільки 8-літрових відер води для цього потрібно?   (1 л = 1 дм 3)
Розв’язання:
    1)    16 · 20 · 18 = 5760 (дм 3) –  об’єм бака
    2)    5760 : 8 = 720 (відер)
Відповідь: потрібно 720 відер води

3. Господар вирішив засіяти соняшником ділянку землі прямокутної форми. Ширина ділянки 500 м, довжина 80 м. Скільки йому потрібно насіння, якщо на 1 га (10000 м 2) потрібно 15 кг?
Розв’язання:
1) 500 · 80 = 40000 (м 2) = 4 га – площа ділянки
2) 4 · 15 = 60 (кг) – потрібно насіння

V. Практична робота з комп’ютером
Використовуючи програму Пакет динамічної геометрії накреслити на екрані комп’ютера прямокутник, визначити довжини його сторін. У зошиті знайти периметр і площу цього прямокутника, перевірити результати за допомогою комп’ютера.

VІ. Домашнє завдання
Знайти об’єм і площу поверхні підручника з математики.




четверг, 2 февраля 2017 г.

Турнір веселих знавців інформатики

Ведучий 1: Доброго дня, поважне  товариство!
Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!
Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному класі. Хтось з великих казав: «Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його».
Ведучий 2: Нам не довелося придумувати свято – воно до нас прийшло само. Під Новий рік ми одержали в комп’ютерний клас нові комп’ютери.  Ми дуже вдячні за нову техніку.
Ведучий 1: І сьогодні ми запрошуємо вас до нас на турнір веселих знавців інформатики.
 Ведучий 2: Ми хочемо показати вам, що ми любимо і вміємо працювати з комп’ютерами.
Ведучий 1: А тепер, коли вони у нас нові і більш потужні та сучасні, ми зможемо ще краще  учитися та творити.

среда, 11 января 2017 г.

Конспект уроку з математики  в 5 класі
Тема: Прямокутний паралелепіпед. Куб. Їх об’єм.
Мета: дати учням поняття про прямокутний паралелепіпед, куб, їх основні властивості, навчити знаходити об’єм  прямокутного паралелепіпеда, куба; розвивати просторове мислення учнів; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
Урок-казка
Жили собі братик Іванко і сестричка Оленка. А в густому лісі поряд з селом жила Баба Яга в хатинці на курячих ніжках.
Одного разу, пролітаючи в ступі над селом, Баба Яга побачила Іванка. Їй цей хлопчина сподобався і вона вирішила його викрасти. Прислала своїх слуг вірних, і гуси-лебеді викрали хлопчика.
Сестричка Оленка пішла його шукати. Але в лісі самій страшно. Допоможемо?
1. Іде Оленка стежкою. Назустріч – ведмідь. Зупинив Оленку і каже: Я нещодавно вивчив нову фігуру. Вона схожа на ящик, на коробку з олівцями. Називається вона – прямокутний паралелепіпед. Вона має вершини, ребра, грані. Ті елементи, яких не видно, зображаються штриховими лініями. Я тебе не пущу далі по стежці, якщо ти не допоможеш мені розв’язати задачу:
1) назвіть, де ви ще зустрічали прямокутний паралелепіпед;
2) на малюнку зображено прямокутний паралелепіпед. Назвати:
А) всі ребра паралелепіпеда;
Б) всі його грані;
В) ребра, що дорівнюють ребру АВ;
Г) грані, яким належить вершина С;
Д) грані, для яких ребро АВ є спільним;
Е) грань, що дорівнює нижній грані прямокутного паралелепіпеда.

2. Відпустив Оленку ведмідь, ще й горщик меду дав у дорогу.
Пішла Дівчинка стежкою далі, аж тут назустріч їй зайчик: Оленко, допоможи! Вовк сказав, що з’їсть мене, якщо я не порахую, скільки дроту потрібно, щоб зробити каркас куба з ребром 5 м.
12 · 5 = 60 (м)

3. Побіг зайчик щасливий, а Оленка далі пішла. Коли це сам вовк назустріч іде: Я тебе з’їм, якщо ти не допоможеш мені порахувати, скільки кубиків знаходиться в цьому паралелепіпеді.
Учитель вводить поняття об’єму і формули  Vпаралелепіпеда = abc  
 V куба = a 3


4. Задоволений вовк побіг собі, а Оленка пішла далі. Назустріч їй вепр: Не пущу тебе далі, якщо не допоможеш мені. Мені біля моєї хатки треба побудувати паркан  довжиною й0 м, шириною 20 см, висотою 54 см. Скільки мені потрібно цеглин, якщо розміри однієї цеглини 6см х 12 см х 30 см?
1) 1000 · 20 · 54 = 1080000 (см 3) – об’єм паркану
2) 6 · 12 · 30 = 2160 (см 3) – об’єм цеглини
3) 1080000 : 2160 = 500 (цеглин)
5. Ось і хатинка Баби Яги. Попросила Оленка відпустити її братика, а Баба Яга і каже: Відпущу, якщо допоможеш мені розв’язати задачу.
Банка має форму прямокутного паралелепіпеда, її розміри 13см х 13 см х 18 см. Скільки приблизно стаканів цукру вміститься в банці, якщо об’єм одного стакана 250 см 3
      1)    13 · 13 · 18 = 3042 (см 3) – об’єм банки
      2)    3042 : 250 = 12 (ост. 168)
Відповідь потрібно приблизно 12 стаканів
Зраділа Баба Яга, що їй Оленка задачу допомогла розв’язати,  і на радощах відпустила Іванка додому.

Без пригод дісталися діти до власної домівки і вирішили, що математику їм обов’язково треба вчити. Ви з ними згодні? Тоді запишіть домашнє завдання.